APTEKA INTERNETOWA

Facebook

Blog

41
Jak wzmocnić serce po grypie
opublikowano: 31-10-2019
40
Witamina "słońca" skąd ją czerpać jesienią?
opublikowano: 14-10-2019
39
Nie trać czasu na chorobę!
opublikowano: 03-10-2019
38
Zaparcia na wakacjach
opublikowano: 27-07-2019
37
Co warto spakować do wakacyjnej apteczki.
opublikowano: 11-07-2019
36
Menopauza nie musi wiązać się z bolesnymi objawami!
opublikowano: 11-07-2019
35
Zmiana diety a potencja
opublikowano: 11-07-2019
34
Poznaj główne przyczyny wypadania włosów
opublikowano: 11-07-2019
33
Jak stosować odżywkę do rzęs - poradnik dla początkujących!
opublikowano: 11-07-2019
32
Zdrowie seksualne pod kontrolą!
opublikowano: 11-07-2019
31
Wypróbuj odżywkę do rzęs Long 4 Lashes!
opublikowano: 11-07-2019
30
Przejedzenie, jak sobie z nim poradzić
opublikowano: 11-07-2019
29
Jak przetrwać trudny etap menopauzy?
opublikowano: 11-07-2019
28
Proste sposoby na potencję
opublikowano: 11-07-2019
27
Specjalistyczny szampon na wypadanie włosów
opublikowano: 11-07-2019
26
Sprawdzone środki na kłopoty z erekcją
opublikowano: 11-07-2019
25
Czy można skutecznie przyspieszyć wzrost rzęs?
opublikowano: 11-07-2019
24
Regeneracja rzęs. Poznaj serię BIOTEBAL
opublikowano: 11-07-2019
23
E-apteka? Pozwól, że Cię zaskoczymy!
opublikowano: 11-07-2019
22
Jak działa krem na rozstępy?
opublikowano: 11-07-2019
21
Przejedzenie, jak sobie z nim poradzić
opublikowano: 20-04-2019
20
Jak przetrwać trudny etap menopauzy?
opublikowano: 19-08-2018
19
Proste sposoby na potencję, które przywrócą męską moc
opublikowano: 19-08-2018
18
Dermatolodzy polecają: szampon na wypadanie włosów
opublikowano: 19-08-2018
17
Sprawdzone środki farmakologiczne na erekcję
opublikowano: 19-08-2018
16
Czy można skutecznie przyspieszyć wzrost rzęs?
opublikowano: 19-08-2018
15
Regeneracja rzęs, która przyniesie rezultaty
opublikowano: 19-08-2018
14
Pozwól, że Cię zaskoczymy!
opublikowano: 19-08-2018
13
Jak działa krem na rozstępy?
opublikowano: 19-08-2018
12
Pozbądź się rozstępów
opublikowano: 19-02-2019
11
Rzucanie palenia bez skutków ubocznych
opublikowano: 30-11-2018
10
Poznaj sposoby na wzmocnienie przed treningiem
opublikowano: 30-11-2018
9
Sprawdź, czego jeszcze nie wiesz o bliznach
opublikowano: 30-11-2018
8
Poruszamy tematykę przekwitania
opublikowano: 26-08-2018
7
Szampon z drogerii czy szampon z apteki?
opublikowano: 25-08-2018
6
Menopauza nie zawsze przebiega bezobjawowo
opublikowano: 25-08-2018
5
Kiedy pojawiają się problemy z włosami
opublikowano: 23-08-2018
4
Męski problem
opublikowano: 23-08-2018
3
Blizny to problem, który dotyka wielu osób
opublikowano: 22-08-2018
2
Zamiast stać w długiej kolejce do apteki
opublikowano: 21-08-2018
1
Pielęgnacja ciała w ciąży
opublikowano: 21-08-2018

Nie trać czasu na chorobę!

W ostatnim czasie bardzo szybko wzrasta liczba zachorowań na grypę i przeziębienie. Otaczająca nas aura w dużej mierze przyczynia się do tego wzrostu, co można zaobserwować szczególnie wśród osób starszych. 

Osoby starsze gorzej znoszą uciążliwe objawy grypy, którym często towarzyszy biegunka, duszący kaszel i wysoka gorączka. Często do lekarza trafiają pacjenci z przeziębieniem mylnie diagnozowanym jako grypa i na odwrót.

Jak można ustrzec się przed chorobą? 

Nie ma na to jednego, skutecznego sposobu, choć Departament Zdrowia Publicznego i Promocji Zdrowia Głównego Inspektoratu Sanitarnego, co roku przypomina o kilku zasadach, do których zastosowanie się minimalizuje ryzyko zachorowania.

Planując wyjście z domu- ubierz się odpowiednio do warunków pogodowych- tak by nie zmarznąć, ale i się nie spocić. 

Utrzymuj aktywność fizyczną oraz pamiętaj o higienie życia codziennego tj. by odpoczywać gdy przychodzi zmęczenie, a także wysypiać się odpowiednią ilość godzin. Kiedy śpimy,  organizm intensywnie regeneruje się co znacznie wpływa na podwyższenie odporności i częstym myciu rąk. 

Unikaj śmieciowego jedzenia!

Śmieciowa żywność nie posiadając ważnych dla zdrowia składników odżywczych nie wzmacnia naszej odporności a wręcz przeciwnie,  na jej zmetabolizowanie potrzebny będzie dodatkowy wysiłek energetyczny.

Wzmocnij odporność odpowiednią, bogatą w witaminy, minerały i składniki odżywcze dietą.

Pamiętaj o kiszonkach - wzbogacenie codziennego jadłospisu w żywność zawierającą naturalne probiotyki to jeden z lepszych sposobów na zapewnienie sobie zdrowych jelit i... wzmocnienie odporności. W jelitach znajduje się bowiem najwięcej limfocytów, które chronią organizm przed różnymi patogenami. Stąd coraz częściej powtarzane stwierdzenie, że zdrowie zaczyna się w jelitach. Kiszone ogórki, kapusta kiszona, buraki, kwas chlebowy domowej roboty czy nawet naturalnie fermentowany ocet jabłkowy dostarczają organizmowi miliony bakterii probiotycznych, przywracając równowagę flory bakteryjnej w jelitach, hamując rozwój patogenów co stymuluje jednocześnie układ immunologiczny.

Warto włączyć do diety regularne spożywanie czosnku, który mimo zapachu i ostrego smaku jest niezrównany w oczyszczaniu organizmu z toksyn, metali ciężkich i drobnoustrojów chorobotwórczych. Zwłaszcza ten spożywany na surowo. Ma także właściwości bakteriobójcze. Jest bardzo skuteczny w zwalczaniu infekcji wirusowych układu oddechowego dzięki lotnym związkom siarki i olejkom eterycznym.

Najlepiej jeść go z dodatkiem tłuszczu, by nie podrażniał żołądka, i natką pietruszki, która niweluje nieprzyjemny zapach. Już 1-2 ząbki dziennie znacznie wzmocnią odporność. 

Jeśli źle tolerujesz zapachu czosnku, zażywaj go w kapsułkach. Zawierają wszystkie aktywne składniki czosnku.

Od października do maja warto suplementować się witaminą D, w naszych szerokościach geograficznych wszyscy cierpimy na jej niedobór. A gdy w organizmie jest za mało witaminy D, łatwiej się przeziębić i zachorować na grypę.

Od października do maja sięgaj więc po suplementy diety z witaminą D. Wzbogać też codzienne menu w zawierające ją produkty, np. masło, żółtko jajka i tłuste morskie ryby.

Na rynku jest dostępnych szereg preparatów podnoszących odporność zawierających wyciągi roślinne (echinacea, czarny bez, dzika róża, acerola), witaminę C, rutynę, prebiotyki.  

Nie trać czasu na chorobę! Wzmocnij swoją swoją odporność.