APTEKA INTERNETOWA

Facebook

Blog

38
Zaparcia na wakacjach
opublikowano: 27-07-2019
37
Co warto spakować do wakacyjnej apteczki.
opublikowano: 11-07-2019
36
Menopauza nie musi wiązać się z bolesnymi objawami!
opublikowano: 11-07-2019
35
Zmiana diety a potencja
opublikowano: 11-07-2019
34
Poznaj główne przyczyny wypadania włosów
opublikowano: 11-07-2019
33
Jak stosować odżywkę do rzęs - poradnik dla początkujących!
opublikowano: 11-07-2019
32
Zdrowie seksualne pod kontrolą!
opublikowano: 11-07-2019
31
Wypróbuj odżywkę do rzęs Long 4 Lashes!
opublikowano: 11-07-2019
30
Przejedzenie, jak sobie z nim poradzić
opublikowano: 11-07-2019
29
Jak przetrwać trudny etap menopauzy?
opublikowano: 11-07-2019
28
Proste sposoby na potencję
opublikowano: 11-07-2019
27
Specjalistyczny szampon na wypadanie włosów
opublikowano: 11-07-2019
26
Sprawdzone środki na kłopoty z erekcją
opublikowano: 11-07-2019
25
Czy można skutecznie przyspieszyć wzrost rzęs?
opublikowano: 11-07-2019
24
Regeneracja rzęs. Poznaj serię BIOTEBAL
opublikowano: 11-07-2019
23
E-apteka? Pozwól, że Cię zaskoczymy!
opublikowano: 11-07-2019
22
Jak działa krem na rozstępy?
opublikowano: 11-07-2019
21
Przejedzenie, jak sobie z nim poradzić
opublikowano: 20-04-2019
20
Jak przetrwać trudny etap menopauzy?
opublikowano: 19-08-2018
19
Proste sposoby na potencję, które przywrócą męską moc
opublikowano: 19-08-2018
18
Dermatolodzy polecają: szampon na wypadanie włosów
opublikowano: 19-08-2018
17
Sprawdzone środki farmakologiczne na erekcję
opublikowano: 19-08-2018
16
Czy można skutecznie przyspieszyć wzrost rzęs?
opublikowano: 19-08-2018
15
Regeneracja rzęs, która przyniesie rezultaty
opublikowano: 19-08-2018
14
Pozwól, że Cię zaskoczymy!
opublikowano: 19-08-2018
13
Jak działa krem na rozstępy?
opublikowano: 19-08-2018
12
Pozbądź się rozstępów
opublikowano: 19-02-2019
11
Rzucanie palenia bez skutków ubocznych
opublikowano: 30-11-2018
10
Poznaj sposoby na wzmocnienie przed treningiem
opublikowano: 30-11-2018
9
Sprawdź, czego jeszcze nie wiesz o bliznach
opublikowano: 30-11-2018
8
Poruszamy tematykę przekwitania
opublikowano: 26-08-2018
7
Szampon z drogerii czy szampon z apteki?
opublikowano: 25-08-2018
6
Menopauza nie zawsze przebiega bezobjawowo
opublikowano: 25-08-2018
5
Kiedy pojawiają się problemy z włosami
opublikowano: 23-08-2018
4
Męski problem
opublikowano: 23-08-2018
3
Blizny to problem, który dotyka wielu osób
opublikowano: 22-08-2018
2
Zamiast stać w długiej kolejce do apteki
opublikowano: 21-08-2018
1
Pielęgnacja ciała w ciąży
opublikowano: 21-08-2018

Zaparcia podczas urlopu to bardzo powszechnie występująca przypadłość wielu z nas. Nowy rozkład dnia, inna strefa czasowa i  dieta, zmiana wody. Wszystko to prowadzi do rozleniwienia jelit i zaparć.

Niebezpieczne czekanie...

Eksperci są zgodni co do tego, że wstrzymywanie wypróżniania jest niebezpieczne. Z kału zalegającego w jelitach do organizmu wchłaniana jest woda, w wyniku czego masa twardnieje i zamienia się w kamień kałowy, który niezwykle trudno wydalić. Złogi kałowe są niebezpieczne, ponieważ uruchamiają procesy gnilne w jelicie, wtórnie zanieczyszczając organizm. Mogą być przyczyną powstawania stanów zapalny oraz uszkodzeń w jelitach.



Jak uniknąć zaparcia i nakłonić organizm do regularnych wizyt w toalecie?

Czas przechodzenia treści pokarmowych przez jelita jest sprawą bardzo indywidualną. Wiele zależy od stylu życia, sposobu odżywiania, temperamentu, nastroju, a także aktywności. Inaczej będzie to przebiegać u nastolatków uprawiających sport, inaczej u osób starszych.  Dla jednych dzień bez wizyty w toalecie będzie niepokojący dla innych kilka dni bez wypróżnienia nie stanowi problemu.

By wyrpóżnianie odbywało się regularnie niezbędne jest kurczenie się jelit przebiegające w równym rytmie. Jeżeli dojdzie do zaburzenia tego rytmu skutkiem tego będzie wystąpienie zatwardzenia. Zatwardzenie jest często skutkiem stresu wywołanego przez sytuacje nowe, także pozytywne. Może to być zarówno radość towarzysząca wakacyjnym atrakcjom, jak i zdenerwowanie z powodu podróży samolotem. Pod wpływem napięcia psychicznego dochodzi do zaburzenia przepływu impulsów nerwowych między korą mózgową a przewodem pokarmowym i zakłócenia motoryki jelit. 

Zatwardzenia częściej przytrafiają się osobom nieśmiałym, niecierpliwym, emocjonalnym.

Częstym powodem bywa niechęć do korzystania z toalety poza domem, wynikająca czy to z braku intymności, czy też odpowiednich warunków higienicznych.

Co pomaga na wzdęcia i zaparcia?

Panuj nad emocjami. Nie zakładaj napiętego planu podróży. Rozluźnij się i nie martw na zapas. Wybierz najlepszy dla siebie sposób na wyciszenie – może to być herbata z melisą, książka, muzyka, spacer. Staraj się odwrócić swoją uwagę od problemu. Uporczywe myślenie o zaparciu właśnie je potęguje.

Zwróć uwagę na to co jesz. Świeże warzywa i owoce (oprócz bananów), ciemne pieczywo, grube kasze i wszystko to co jest źródłem błonnika pobudza przewód pokarmowy do pracy, pochłania wodę, powodując zmiękczenie kału, wymiata z organizmu resztki i pomaga w utrzymaniu prawidłowego rytmu wypróżniania. Pokarmy bogate w błonnik powinny zatem stanowić podstawę Twojego menu.

Unikaj spożywania potraw tłustych i smażonych, gdyż te długo zalegają w przewodzie pokarmowym. Zamiast słodyczy podjadaj suszone śliwki, morele, pestki dyni i słonecznika. Jeśli masz skłonność do zaparć zrezygnuj z picia czerwonego wina. Regularności wypróżnień sprzyjają bakterie zawarte w jogurtach, kefirze, zsiadłym mleku. Niektórym pomaga sok z kiszonej kapusty (dobrze jest pić go wolno,  2 razy dziennie po pół szklanki).

 Zacznij dzień od szklanki przegotowanej wody, soku lub miseczki musli z jogurtem.

Pij przynajmniej 2,5–3 l dziennie. Najlepiej noś ze sobą butelkę mineralnej wody niegazowanej i popijaj po kilka łyków przez cały dzień. Dobrze robią świeżo wyciśnięte soki, zwłaszcza warzywne, herbata.

Spróbuj zjeść przed kolacją 1–2 łyżeczki siemienia lnianego,rozmoczonego w szklance ciepłej przegotowanej wody. Znajduj czas na “posiedzenie”. Wstrzymywanie wypróżnienia sprawia, że odruch zanika. Najlepiej jest korzystać z toalety wtedy gdy zachodzi taka potrzeba. Zapewnij sobie chwilę spokoju, a jeżeli martwią Cię względy higieniczne, zaopatrz się w jednorazowe podkładki ochronne na deskę klozetową.

Żeby zminimalizować ryzyko zaparć warto mieć ze sobą gdziekolwiek wyjeżdżasz probiotyki, a jeżeli dojdzie do zaparć środki przeczyszczające.

W walce z wakacyjnymi zaparciami zwykle sprawdzają się metody naturalne. Jeśli jednak zaparcia nie miną lub pojawią się dodatkowe objawy (np. bóle brzucha, wymioty), trzeba skonsultować się z lekarzem, by wykluczyć chorobę.

zobacz na naszej stronie: https://aptisan.pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=zaparcia&submit_search=