APTEKA INTERNETOWA

Facebook

Len mielony * 200 g Zobacz większe

Len mielony
200 g

7020802

Preparat stanowi uzupełnienie codziennej diety w błonnik. zapewnia wspomaganie naturalnych funkcji trawiennych i ułatwia usuwanie z organizmu toksyn.

Więcej szczegółów

2,38 zł brutto

Szczegółowe informacje o produkcie

Preparat stanowi uzupełnienie codziennej diety w błonnik.

Skład
Odtłuszczone nasiona lnu.

Wartość odżywacza 1 łyżeczka (4 g) dzienna porcja 3 łyżeczki (12 g)
Białko 1,60 g 4,80 g
Tłuszcz 0,36 g 1,08 g
Węglowodany 0,12 g 0,36 g
Błonnik pokarmowy 1,44 g 4,32 g
Sód 0,002 g 0,006 g
Wartość energetyczna 10,12 kcal (42,56 KJ) 30,36 kcal (127,7 KJ)
Działanie

Błonnik lnu mielonego zawiera około 30% łatwo pęczniejących, żelujących w wodzie śluzów. Osłaniają one łagodzącym żelem ściany przewodu pokarmowego chroniąc je przed podrażnieniem i działaniem czynników szkodliwych. Pęczniejący błonnik lniany znosi uczucie głodu, zapewnia lepszy poślizg treści pokarmowej, przyspiesza pracę jelit, zmiękcza stolec, ułatwia wypróżnianie. Zmniejsza wchłanianie cholesterolu.

Lignany, kwas fenolowy i flawonoidy mają działanie antyoksydacyjne, chronią przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Antyoksydanty te są wkomponowane w strukturę błonnika lnianego i są z nim powiązane, co dodatkowo wzmacnia korzystne działanie lnu mielonego. Białko lnu jest jednym z najbardziej wartościowych biologicznych białek roślinnych. Jest lekkostrawne i bogate w aminokwasy egzogenne, czyli niezbędne, których ustrój człowieka nie wytwarza i dlatego muszą być one dostarczane z pożywienia. Białko lnu nie zawiera glutenu. Len mielony zawiera mniej tłuszczu niz tradycyjne siemię lnu, dzięki czemu jest znacznie mniej kaloryczny i pozbawiony oleistego posmaku.

Wskazania
Wspomaganie naturalnych funkcji trawiennych i ułatwienie usuwania z organizmu toksyn.

Zalecane spożycie
1 łyżeczkę lnu mielonego (4 g) zalać około 1/2 szklanki gorącej wody, po czym odstawić na kilka minut kilkakrotnie mieszając do zgęstnienia i uzyskania śluzowatej konsystencji kleiku. Spożywać 2-3 razy dziennie, najlepiej 1/2- 1 godziny przed posiłkiem.
Smak kleiku można urozmaicać w zależności od upodobań i zaleceń dietetycznych np. dodatkiem mleka, soków, lekkiego rosołu, płatków śniadaniowych, miodu, lekko posolić lub posłodzić. Korzystny jest dodatek produktów mlecznych, które idealnie uzupełniają kompozycję aminokwasów lnu.

Uwagi:
Przechowywać w suchym i przewiewnym miejscu, niedostępnym dla małych dzieci.